Kamis, 19 November 2015

Akupunktur Sebagai Perubatan Alternatif

Akupunktur Sebagai Perubatan Alternatif

Akupunktur adalah salah satu bentuk utama penawar dalam perubatan tradisional Cina. Ia melibatkan penggunaan tajam, jarum nipis yang diletakkan di dalam badan di tempat-tempat yang tertentu. Proses ini sepatutnya untuk mengawal dan menyesuaikan aliran tenaga badan perkiraan bertambah baik, dan digunakan untuk merawat pelbagai pilihan penyakit dan keadaan kesihatan.

Acupuncturists mencerminkan bahawa apabila tubuh badan berada dalam kesihatan yang kurang baik aliran tenaga penting dalam badan mendapat disekat. Terdapat 14 laluan di mana tenaga mengalir dalam badan, yang dipanggil meridian. Dengan akupunktur, jarum dimasukkan bersama-sama ini laluan meridian atau mendakwa mereka dorongan elektrik, yang membantu dalam membebaskan tenaga dan mengembalikan kesihatan.

Ramai doktor menggunakan akupunktur untuk menyembuhkan beberapa penyakit kronik seperti artritis, penyakit sendi, dan juga jenis ketagihan. Terapi ini boleh diamalkan di mana-mana pesakit menyampaikan apa-apa syarat atau masalah. Terapi ini mempunyai pendekatan yang menyeluruh, iaitu ia merawat penyakit ini dan bukan hanya gejala penyakit ini. Akupuntur yang sangat terlatih dan boleh membantu pesakit sebelum permulaan penyakit, walaupun pesakit mungkin tidak sedar bahawa ada sesuatu yang salah dengan dia / dia. Akupunktur adalah paling berkesan apabila penyakit itu pada sekali permulaan.

Perubatan Tradisional Cina melihat penyakit sebagai perbezaan organ dan meridian, dan pembentukan semula ketidakseimbangan ini adalah penawar bagi apa-apa penyakit. Penyakit A boleh tercetus kerana faktor-faktor luaran seperti kuman, kecederaan, pencemaran, cuaca atau faktor-faktor dalaman seperti emosi. Tidak ada dua penyakit adalah sama, dan tidak sentiasa mempunyai gejala yang sama. Acupuncture membantu dalam melepaskan aliran tenaga di seluruh badan dan menggalakkan sistem imun dan membantu dalam pemulihan cepat.

Apabila anda melawat ahli akupunktur, dia mengambil sejarah perubatan anda, dan kemudian juga mengambil senarai gejala-gejala yang anda menderita dengan. Ia membolehkan beliau untuk memahami masalah anda. Bergantung kepada masalah ini, ahli akupunktur memutuskan pada rawatan. Dia menentukan di mana untuk memasukkan jarum, dan bagaimana ia akan mengawal selia tenaga dalam badan anda. Jarum digunakan untuk akupunktur yang tajam dan nipis dan disterilkan. Bergantung kepada keadaan anda, ahli akupunktur yang boleh berputar, atau menggerakkan jarum atau juga boleh lulus arus elektrik kecil melalui jarum. A sedutan cawan kecil juga boleh digunakan pada satu hujung jarum untuk merangsang tenaga.

Prosedur ini tidak menyakitkan, dan jarum yang dimasukkan ke dalam badan anda hanya dimasukkan melalui lapisan permukaan kulit anda. Tempoh masa untuk memasukkan jarum juga berbeza daripada masalah kepada masalah. Kadang-kadang ia perlu cepat masuk dan keluar kemasukan, kadang-kadang selama lebih satu jam. Bilangan lawatan juga bergantung kepada masalah tersebut.

Kebaikan Acupuncture:

• Akupunktur adalah penawar yang berjaya untuk banyak masalah
• Ia telah terbukti berkesan dalam merawat alahan, masalah sakit puan.
• Ia telah membantu mereka yang mempunyai masalah saraf, dan keadaan pernafasan.
• Pesanan gastrousus telah diperbetulkan menggunakan akupunktur.
• penyakit zaman kanak-kanak juga telah sembuh dengan bantuan akupunktur
• Gangguan tekak, hidung dan mata juga telah diperbetulkan kerana akupunktur.
• Ia juga berkesan dalam merawat migrain dan sakit kepala.
• Akupunktur membantu dalam merawat sakit kronik seperti sakit belakang, sakit sendi dan lain-lain
• Juga digunakan dengan orang yang terkena dengan kanser dan AIDS.
• anestesia Akupunktur juga digunakan di kebanyakan hospital kerana ia adalah sangat berkesan.
• Akupunktur membantu selesema, resdung, sciatica dan siku tenis.

Sebagai satu bahagian penting dalam perubatan Cina, ia telah mengambil tempat yang baik dalam dunia perubatan alternatif. Akupunktur telah menunjukkan keberkesanan dalam kes yang paling kronik kesakitan dan ketagihan. Pertubuhan Heath Dunia juga mengesyorkan penggunaan akupuntur, kerana langkah-langkah keselamatan, keberkesanan dan kesan sampingan yang minimum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar